MILÍ PRODEJCI,
chcete, aby vaše zboží bylo ještě více vidět?
Využijte FACEBOOK!
FACEBOOK JE FENOMÉN! :-)
Někteří facebook znají, jiní se do poslední chvíle "brání"...:-)
Aby si každý přišel na své, uděláme:
POTVORÁCKÝ FACEBOOKOVÝ KURZ PRO RŮZNĚ POKROČILÉ :-)
PROSÍME, ABYSTE ALE DODRŽOVALI PRAVIDLA POTVOR.CZ - NEZVEŘEJŇUJTE V KOMENTÁŘÍCH, ZPRÁVÁCH A DISKUSÍCH ODKAZY NA VAŠE SOUKROMÉ FACEBOOKOVÉ PROFILY A STRÁNKY - ODKAZY NEJSOU POVOLENY! DĚKUJI :-)
1. LEKCE O FACEBOOKU PRO TOTÁLNÍ ZAČÁTEČNÍKY...:-)
Příííísahám, že to napíšu totálně "POLOPATICKY" a jednoduše, všechno odborné vyhodím! :-)
Jak to celé funguje?
Facebook je tzv. sociální síť, kde si lidé a firmy mohou zakládat své profily a stránky. Každý si "obhospodařuje" ten svůj profil/stránku sám a sám také určuje, kdo jeho příspěvky uvidí a kdo může k němu příspěvek přidávat. Cílem firem/prodejců je, aby jejich zboží vidělo na facebooku co nejvíce lidí...:-)
Výhoda pro prodejce
Jakmile si zřídíte na facebooku profil/stránku, máte možnost prezentovat tam své zboží. Vše, co tam vystavíte, uvidí vaši přátelé a fanoušci a přátelé a fanoušci vašich přátel a fanoušků a také jejich přátelé a fanoušci....:-) No prostě, když budete vědět jak na to a budete mít se "čím pochlubit" - tak můžete oslovit davy! :-)
Př.: Potvor.cz má nyní více než 21 000 fanoušků - když já vystavím na naší facebookové stránce zajímavý výrobek, tak si ten výrobek prohlédne 6000 - 10 000 lidí, kolem 150 - 200 lidí dá výrobku "lajk" (označí, že se mu výrobek líbí), 30-80 lidí výrobek sdílí ("převezme" ho k sobě, aby ho viděli i jeho přátelé/fanoušci).
Co je cílem pro prodejce na facebooku - TEDY VAŠIM CÍLEM :-)?
- Vytvořit si facebookové stránky (nezaměňovat s facebookovým profilem! - vysvětlím..:-))
- Získat co nejvíce fanoušků (lidí, kterým se moje stránky líbí a kterým se budou zobrazovat všechny mé příspěvky, které tam dám)
- Vytvářet na svých facebookových stránkách takový obsah, že ho budou ostatní chtít sdílet a lajkovat a tím se bude šířit informace o mém zboží, o mě dále...a lidé budou mé zboží kupovat.
Jak si vytvořit facebookovou stránku?
- Nejprve se musíte na facebooku zaregistrovat = vytvořit si osobní profil - pravidlo je, že osobní profil by měl být pojmenován vašim pravým jménem, ne přezdívkou, ne jménem firmy... Facebook může "nesprávně pojmenované" profily zablokovat z důvodu nedoržení pravidel.
- Jako majitel facebookového profilu si teď můžete zřídit facebookovou stránku (představte si to jako, když si zakládáte firmu - virtuální firmu).
- Přihlaste se na facebooku a klikněte ZDE
- Vyberte kategorii stránky (Místní podnik je dobrý, když máte i obchůdek. Společnost je fajn, když jste jenom virtuální. Produkt je super pro ty, kteří se na něco specializují a chtějí prosadit svou značku)
- Vyberte podkategorii a zadejte požadované údaje
- Zaškrtněte políčko vedle položky Souhlasím s Podmínkami Facebook Stránek.
- Klikněte na možnost Začínáme.
Rozdíl mezi "osobním profilem" a "stránkou" na facebooku:
Po přihlášení na facebook můžete přepínat mezi svým osobním profilem a stránkou (vpravo nahoře v menu), můžete si sami sobě sdílet navzájem obsah i komentovat...
- osobní profil slouží k vaši soukromé prezentaci, ne ke komerčním účelům
- stránka je komerční - zde můžete propagovat své zboží
- u osobního profilu získáváte přátele (kdo chce být Váš přítel, musí vás nejprve o přátelství požádat a čekat na vaše schválení)
- u stránky máte fanoušky - fanoušek nemusí o nic žádat, prostě jenom klikne na "líbí se mi stránka" a stane se fanouškem
- přátelé i fanoušci vidí příspěvky vašeho profilu nebo vašich stránek na své "zdi"
Jak "naplnit" facebookovu stránku do začátku
- Nahrajte úvodní fotku (taková ta velká, která se zobrazuje nahoře na vaši stránce - vidí ji pouze ti, kdo přišli na vaši stránku) - Ideální rozměr: 851 x 315 pixelů
- Nahrajte profilovou fotku (kdykoliv přidáte někam příspěvek, komentář, tato fotka se tam zobrazí také - takže ji vidí spousta lidí i ti, co k vám na stránky vůbec nepřijdou - ta fotka vás charakterizuje- vybírejte proto něco "pořádného" :-)). - Ideální rozměr: 180 x 180 pixelů
- Vyplňte informace o vás - kdo jste, kontakty na vás, co nabízíte, kde vás najdou.... hlavně odkazy, kde se dá vaše zboží koupit! :-)
Příště si řekneme:
- Jak "nahonit" fanoušky na facebooku :-)
- Jak co nejlépe odprezentovat své zboží na facebooku
- Jak tvořit na facebooku příspěvky a které jsou nejúspěšnější
- Jak vytvořit reklamní kampaň na facebooku
To vše můžete prodiskutovávat a ptát se více v naší MARKETINGOVÉ POTVOR-ŠKOLE, kde se "učíme", jak se zpropagovat co nejlépe, pojďte se také přiučit...:-) KLIKNĚTE ZDE!
PŘEČTĚTE SI TAKÉ:
Jak má správně vypadat váš profil - 1. LEKCE
Jak má vypadat foto vašeho zboží - 2.LEKCE
Umíte napsat dobrý popis zboží? - 3.LEKCE
Dát kupujícímu něco navíc? - 4. LEKCE
Umíte komunikovat s kupujícím? - 5. LEKCE
Návod jak psát blogy- 6. LEKCE
PŘEHLED VŠECH LEKCÍ NAJDETE ZDE.
Komentáře:
Komentáře mohou vkládat jen přihlášení uživatelé.