Polovina všech prodejců na Potvor.cz si asi myslí, že popis zboží není moc důležitý (jinak by ho takhle "neodflákli"..:-))
PŘÍÍÍÍSAHÁM, ŽE DOBRÝ POPIS ZBOŽÍ JE FAKT DŮLEŽITÝ!! :-)
Představte si, že v e-shopu vybíráte něco vy sami.... líbí se vám výrobek na fotce, ale z fotky nepoznáte z čeho to přesně je.., nevíte jak je to velké, může se to prát? dávat do myčky? Prodává se to včetně řetízku nebo je to jenom přívěsek?
Spousta otázek... Víte, že jenom maximálně 10% kupujících se Vás zeptá, když mu chybí informace v textu? Těch 90% se na vás "vykašle"...nemáte dostatek informací v textu, tak si to jde najít jinam, koupit od někoho jiného... A TO PŘECE NECHCETE!! A JÁ TAKÉ NE! :-)
POJĎME SI ŘÍCT, CO VŠECHNO VEPSAT DO POPISU ZBOŽÍ:
- CO SE PRODÁVÁ: Hned na začátku textu pořádně vyjmenujte, co vlastně nabízíte (Např: Souprava náramek + náušnice..., Sada 3 prostírání.., Souprava: konvice + 2 hrnečky.., Šaty včetně opasku....)
TADY JEDEN "FUJ" PŘÍKLAD: "TEXTOVÉ STRAŠIDLO" - z názvu zboží nepoznám, co se přesně prodává, celý text popisuje detailně jakousi konvičku (takže kupuji jenom konvičku?), na konci je info o rozměru hníčku (takže asi dostanu i hrníček?), ale na fotce je i talířek.. dostanu tedy i talířek?? KDO VÍ? :-) První věta měla být: "Sada obsahující konvičku, hrníček a talířek..."a všichni máme jasno:-)
- MARKETINGOVÝ TEXT aneb učiňme náš výrobek lákavý. Cílem je popsat STRUČNĚ!! zboží a to tak, aby ho kupující chtěl koupit. Buď nabízíte něco praktického, co by se kupujícímu mohlo hodit ( pak zdůrazněte tu praktičnost, jak to ušetří čas, námahu, jak se to lehce udržuje, lehce skladuje..) nebo nabízíte něco pro krásu..., tak to zdůrazněte (je to módní, je to hitem letošního léta, je to kombinovatelné, zeštíhluje to postavu, hodí se to na více příležitostí, nikdo vás v tom nepřehlédne, originální, krásné, jedinečné, designové...)
Takže buď tam napíšete jenom: Černo-bílá kabelka.
Nebo z té černo-bílé kabelky uděláte "bohyni" :-): Designová kabelka, se kterou vás nikdo nepřehlédne a přesto díky klasické černo-bílé kombinaci se vám bude hodit skoro ke všemu...Buďte originální, nepřehlédnutelná a praktická...:-) (Co si kupující pomyslí? "Budu mít něco extra, všichni mi budou závidět a ještě to pořádně vynosím, když se to hodí skoro ke všemu...")
- FAKTA: vše, co vy sami byste chtěli o takovém produktu vědět, abyste ho mohli používat, pečovat o něj, udržovat atd.. Např: Popsat, jak přesně produkt vypadá (ne všechno je patrno z fotky), z jakých částí se produkt přesně skládá, materiálové složení, rozměry - MATERIÁL A ROZMĚRY JSOU MOC DŮLEŽÍTÉ A PŘITOM TO TAM KAŽDÝ ČTVRTÝ PRODEJCE NEMÁ!
- NĚJAKOU PŘIDANOU HODNOTU: dejte kupujícímu tip, jak danou věc nosit, s čím kombinovat, jak je ji možno ještě dále využít, co všechno je možno s produktem ještě dělat, další pozitiva, která produkt přináší..... Úžasným příkladem jsou tady texty od "holek cínařek", kdy k šperku doplňují vlastnosti daného kamene (kdo by nechtěl krásný šperk a ještě mít k tomu přidanou hodnotu v podobě pozitivních vlivů na zdraví, krásu, duševno...? :-))
- PRAKTICKÉ RADY: vyžaduje-li to druh zboží - napište, jak o něj pečovat, jak ho udržovat či uchovávat nějakou vaší zkušenost s tím zbožím...
- BONUS: (tuhle část si detailněji probereme v jiné lekci na téma "nabídněte kupujícímu něco navíc") Všichni chceme dostávat něco navíc (nemusí to být věc=dárek, může to být i služba, kterou kupující ani nevyužije, ale ví, že ta možnost tady je...:-), všichni jsme "úplatní", milujeme "dárečkování" a "vidinu výhody" (kdo řekne, že on ne, tak KECÁ!). Nabídněte možnost doupravit produkt dle přání zákazníka (to dělá většina z Vás - super!), možnost si zvolit jinou barvu, napište, že zboží balíte dárkově, vidím, že spousta proídejců píše, že zboží balí do krabičky (a já vím, že to jsou moc hezké krabičky...:-))... tak proč nenapíšete, že zboží bude luxusně dárkově zabaleno v krabičce.. Nabídněte "poštovné zdarma", když si vybere více kusů nebo vybere zboží nad určitou hodnotu... Nabídněte dárek jako odměnu za nákup nad definovanou hodnotu (donuťte kupujícího, ať si od vás koupí ještě něco dalšího - platí hlavně pro ty, co mají nízkou průměrnou hodnotu výrobků, třeba do 150 kč ...:-))
JAKÉKOLIV DOTAZY, POZNÁMKY K DANÉMU TÉMATU ROZEBEREME V DISKUSNÍM KLUBU MARKETINGOVÉ POTVOR ŠKOLY...PŘIJĎTE SE "DOVZDĚLAT"...:-)
Příští lekce: "CO NAVÍC MOHU KUPUJÍCÍMU JEŠTĚ NABÍDNOUT?"
PŘEČTĚTE SI TAKÉ:
PŘEHLED VŠECH LEKCÍ NAJDETE ZDE.
Komentáře:
Komentáře mohou vkládat jen přihlášení uživatelé.Děkuji za cenné rady, hodně jsem se poučila. Mám co měnit
Potvůrko super napsáno! Popis považuji za opravdu velmi důležitý a mnohdy ho u nákupu přes internet postrádám. Jsem na tohle pedant a jak není dobrý popis, jdu jinam. Ono jde i o to, že máme každý jinak nastavený monitor, tudíž barvy často velmi zkreslují, proto je dobré i tu barvu popsat. Na druhou stranu dost nakupujících popis nečte pozorně a pak se diví velikosti šperku atd.
Mám co upravovat. Zítra se do toho pouštím.. A nejen do toho.. Do celkové změny obchůdku..
Opět skvěle vysvětleno, Potvůrko, umíš to úžasně podat. Mám co dělat a napravovat. Díky!
Elegant -style: MY BUDEME JENOM TAK DOBŘÍ, JAK DOBŘÍ BUDETE VY!! Takže, já chci, abyste byli nejlepší :-)
* Tak to je bomba, umožněn prodej a ještě tak cenné rady, já nevěřícně kroutím hlavou. Potvůrko děkujeme !!! *
Super Potvůrko (palec nahoru)))....to mám zase co napravovat:))