cz
Jak má vypadat foto vašeho zboží - 2.LEKCE

5.6.2013 | POTVORA Fintiva

Chcete dobře prodávat vaše výrobky?

Základem všeho je NABÍDNOUT LÁKAVĚ vaše zboží!! Tzn. vytvořit dobře:

  • Název (nadpis) zboží
  • Fotografie zboží
  • Popis zboží
  • Cena zboží

V této lekci si probereme FOTOGRAFIE

Cílem tady není se stát profi fotografem, ale vytvořit FOTOGRAFII, KTERÁ BUDE „PRODÁVAT". Takže  tady nechci sklouznout do diskusí na téma jaký si vybrat fotoaparát, jaký používat program na úpravu fotek, ani podávat návody na správné osvětlení fotek... tohle ráda nechám „foto-profíkům" a třeba do diskusního klubu...

Jaká má být správná „prodejní fotografie":

  • Musí zaujmout

Musíte zboží nafotit tak, aby si ho kupující na první pohled všiml, nezapomeňte, že kupující si otevře kategorii zboží a tam vidí jednu malou fotografii vedle druhé.. Ta vaše musí být vidět..

  • Lákavá

Zboží musí vypadat tak, aby si kupující pomyslel: „v tom bych vypadala dobře", „to by se vyjímalo u mě v obýváku", „mńam, to bude dobrota", „to budou sousedky koukat"...:-) No prostě ho to zboží musí lákat...

  • Rozpoznatelná

Kupující musí rozpoznat a dobře vidět důležité detaily výrobku, při internetovém nákupu vnímá kupující riziko, že si zboží nemůže dobře prohlédnout.. musíte mu to usnadnit, dát mu co nejvíce detailů, aby se rizika nebál.

  • Kvalitní

Zaostřená, dobře osvětlená a s dobrým umístěním a dostatečnou velikosti vašeho zboží.

Nejlepší budou konkrétní případy skvělých fotek pro inspiraci a „foto-strašidel" pro poučení (Prosím ty, jejichž foto jsem vzala do „strašidel", aby to brali jako dobrý tip, co zlepšit a nezlobili se... Já vím, že kritika je „protivná ženská", ale převezte ji a s nadhledem se svým strašidlům pousmějte a vyměňte je za „hvězdné fotky" :-))

ČEHO SE VYVAROVAT ANEB FOTO- STRAŠÁCI:

"MALÉ BLECHY"

Hledání "malé blechy" asi opravdu nebude činnost, kterou k nám kupující přišel dělat...:-). Stačí jenom při vkládání hlavní fotografie využít možnosti ořezu - "přibližte" své zboží kupujícímu. Začněte boj proti " blechám"...! :-)

 

 

 

"PŘEDEKOROVÁNO"

Krásně naaranžováno, poetika, romantika....a romanticky naladěný zákazník marně tápe, co že se to tady prodává - kde končí výrobek a začíná dekorace... Opravdu si myslíte, že když tahle fotka bude v malém rozměru v kategorii šperků, že ten náramek v tom "květinovém záhoně" bude rozpoznatelný, že na něj někdo klikne? Máte-li neutišitelné nutkání "dekorovat" okolí výrobku, tak mějte stále na mysli MÉNĚ JE VÍCE!

"NEVIDITELNÝ VÝROBEK"

Nejzdařilejší mimikry - to by chameleon bledl závistí... Jestli je vašim cílem svůj výrobek zamaskovat, aby nebyl vidět - tak jste to právě dokázali!

Chcete-li však, aby Váš výrobek vynikl dejte přednost jednobarevnému neutrálnímu pozadí ve světlejších barvách (bílé, šedé, béžové)...Cílem není umělecké aranžmá, ale DOBŘE VIDITELNÝ PRODUKT!

"NESMYSLNÝ DŮRAZ NA OKOLÍ" 

"Ne, tu "růžovou věc" opravdu neprodáváme.." Dejte si pozor, aby Vaše "umělecké" dekorace "nesežraly" váše zboží.. Proč ten vlastní výrobek není mnohem větší, aby byl pořádně vidět..? Proč je tam ten růžový strašák?

Jsem si naprosto jistá, že žádného kupujícího nezajímá " volně odpočívající růžové kvítí" přes půl fotky.. My chceme pořádně vidět náušnice!! Ukliďte si ty "růžové děsy" pryč!

"ŠPATNÉ UMÍSTĚNÍ"

Není vám divné, že to stěžejní, co chcete prodat zabírá jen 20% fotografie?

Snažte se využít co největší plochu fotografie k odprezentování výrobku, nenechte svůj výrobek smutně koukat z okraje fotky..

Buď znova nafotit z jiného úhlu nebo alepsoň udělat pořádný ořez!

 

"MOC TMAVÉ POZADÍ"

TAkže vidíme celé logo prodejce, ale z náušnic se toho moc rozpoznat nedá.. Opravdu chcete prodávat logo?

Černé, tmavé nebo i sytě barevné pozadí - nebrat! Tmavé barvy pozadí utopí výrobek. Nikdo vás nevybere do výběrů, protože to bude mezi ostatními většinovými výrobky se světlejším pozadím "křičet". Určitě existují vyjímky, kde tmavé pozadí bude ok, ale v 90% ne!!

 

"STRAŠIDELNÉ SKLENICE"

Tak tohle je celé tak moc špatně, že by to bylo na doživotní "poškole"...

Špatná barva pozadí, naušnice malé blešky, ŠÍÍÍLENÁ SKLENICE s odlesky okna!! ZAPOMEŇTE NA VĚŠENÍ NÁUŠNIC NA SKLENICI - TO JE TABU!!

 

 

 

"NEOSTRÉ, NEKONTRASTNÍ FOTO"

Rozšiřuji původní zákaz "věšení náušnic na sklenice" na "zákaz věšení náušnic na "cokoliv nesmyslného".:-)

Neostré nekontrastní obrázky ani nevystavujte - je to ostuda.. prosím správně zaostřit, dobře osvětlit, přidat kontrast je-li třeba...

 

 

"FIGURÁLNÍ PŘEŠLAPY"

Oblečení je lépe fotit na postavě - lidé si to potřebují představit... Ale figurální fota jsou vždy náročná. Špatně nasvícené "Tepláčkové foto" s manekýnkou v aerobickém postoji a "botaskami z 90.let minulého století" dotvořené záclonovým aranžmá pasuje vaše zboží na "výprodejový sekáč". Najděte lepší a dobře osvětlený "foto-kout", ideálně venku, dolaďte ostatní oděv a doplňky. Raději přirozené foto z přírody než umělý "obývákový styling".

 

"KOLÁŽE"

Skvělé foto, když budete někde chtít prezentovat Vaše zboží jedinou fotografií většího formátu. Ale u nás můžete vystavit více fotek a prezentovat tak detaily ze všech stran, tak proč máte potřebu to "narvat" do jedné fotky? V takovém foto-mixu pak nakonec všechny detaily zaniknou..a v kategoriích, kde jsou prezentovány malé formáty na této fotce nikdo nic nerozpozná..Toto je výborná fotka na facebookovou propagaci ne na hlavní foto vašeho zboží.

 

A TEĎ PÁR TIPŮ...

Vykašlete se na komplikované aranžování předmětů.. zvolte jednoduché čisté pozadí, ideálně světlé neutrální barvy (béžová, šedá, bílá).. a udělejte kvalitní a dobře zaostřené foto, kde vaše zboží bude dobře vidět i v detailech.

 

 

Foťte venku na denním světle, vybírejte pozadí, která dají vašemu výrobku vyniknout, čím neutrálnějšíi pozadí, tím viditelnější výrobek.

 

Jestli chcete, aby vaše foto mělo "atmosféru"... Udělejte aranžmá, které bude s výrobkem korespondovat a ladit opravdu nestačí okolo výrobku navršit hromadu flóry), ale tak, aby výrobek byl dobře vidět.

 

Prodáváte výrobek, tak ať je na Vaší fotce dobře vidět, nebojte se "ořezávat".

 

Věděli jste, že:

  • Fotky s neutrálním pozadím jsou nejčastěji vybírány do výběrů?
  • Fotky s sytě barevným pozadím (černé, červené, tmavě modré...) nejsou skoro vůbec vybírány do výběru?
  • Fotky - kolážové (fotografie sestávající z více obrázků) nebývají ve výběrech skoro nikdy?
  • Časopisy nejčastěji na svých stránkách s módními mixy a tipy na nákup vybírají právě fotografie se světlým pozadím, kde je pouze výrobek a žádné dekorace okolo...(takové jim také na propagaci zasíláme...)
  • Až 5x více si kupující prohlédne všechno vaše zboží a bude listovat vaší nabídkou, když budete mít výrobky nafoceny v jednom stylu (foceno ze stejných pohledů na stejném pozadí) než když máte každou fotku nafocenou jinak a na různě barevném pozadí?
  • Pravděpodobnost nákupu je dvakrát vyšší, když máte více fotografií daného výrobku, různé pohledy, různé detaily?

 

JAKÉKOLIV DOTAZY, POZNÁMKY K DANÉMU TÉMATU ROZEBEREME V DISKUSNÍM KLUBU MARKETINGOVÉ POTVOR ŠKOLY...PŘIJĎTE SE "DOVZDĚLAT"...:-)

V DISKUSNÍM KLUBU SI TAKÉ PODROBNĚJI ŘEKNEME TIPY NA FOCENÍ KONKRÉTNÍCH SORTIMENTNÍCH SKUPIN.

 

Příští lekce: "JAK MÁ VYPADAT SPRÁVNÝ POPIS ZBOŽÍ"

 

 PŘEHLED VŠECH LEKCÍ NAJDETE ZDE.

 

 

Komentáře:

Komentáře mohou vkládat jen přihlášení uživatelé.
Komentář od uživatele Chantalka 14.9.2015 13:15:48

Děkuji za rady.Beru si je k srdci a jdu upravovat - opravovat Mrkající

Komentář od uživatele Chvajda 31.3.2014 10:46:28

Nastudovala jsem rady a doufám, že mé nejnovější fotky jsou  trochu lepší...

děkuji za pomoc !!!Usmívající se

Komentář od uživatele Lendulka311 26.8.2013 13:10:58

Moc děkuji za super rady :)

Komentář od uživatele 1Jitka Studénková 13.7.2013 19:30:10

Marketingová Potvor škola je super, ale stejně těď budu za negouše.  Udělám si super fotku a ono mi jí to takdy nacpe to do bílého rámečku, bez ohledu na to jestli se k ní hodí nebo ne. To se mi fakt nelíbí.

Komentář od uživatele Gríša 16.6.2013 14:48:34

Potvůrko, děkuji moooooc za povzbuzení Usmívající se

Budu bojovat dál!

Komentář od uživatele kaladka 13.6.2013 8:04:55

Taky mě moc trápí, jestli jsou fotky v pořádku. Mě se zdájí dobré, ale co když tomu tak není. Zatím se žádná rvačka o moje zboží nestrhla Usmívající se

Komentář od uživatele POTVORA Fintiva 11.6.2013 20:43:55

Gríšo: ty děláš úžasné pokroky... ty jsi bojovník....-)

Komentář od uživatele Gríša 11.6.2013 17:05:02

Focení - můj věčný boj Usmívající se

Komentář od uživatele andoriel 10.6.2013 21:40:59

Od té doby, co se tady objevilo, že bílé pozadí je nejlepší, jsem přemýšlela, jak na bílém pozadí nafotit bílou háčkovanou dečku. Snad už jsem na něco přišla, ale kdy to zrealizuju, to ještě nevím. Až se mi to podaří, rozhodně upozorním na výsledek  Mrkající

Komentář od uživatele elkeramika 7.6.2013 9:28:08

Krásně shrnuto! Já za sebe se přimlouvám za to neutrální pozadí, protože když pak dělám výběr, tak sice nacházím spousty krásného zboží, ale např. foto s červeným pozadím, i když třeba samo o sobě hezké, tam nedám, protože prostě neladí s ostatním.

Komentář od uživatele petruska1987 7.6.2013 9:21:01

Jo taky mám občas problém to nafotit dyž je slunko a tak.Taky se my pořád mění barva výrobku pak z červených naušnic jsou růžové a tak :-(

Komentář od uživatele Permata 5.6.2013 19:31:40

já s ním taky válčím - když chci bílé pozadí, tak se mi zabarvuje a když se ho snažím vybělit později, mění se mi barva šperků. Takže to raději nechávám tak, jak se mi to podařilo vyfotit ( docela mi pomáhá bílé světlo ). Teď se chci pokusit fotit na dřevě, tak jsem zvědavá, jak to dopadne. Moc děkuji Potvůrko za skvělé tipy a rady a za přidání mého lístku mezi fotografie, které jsou vyfoceny správně :c)

Komentář od uživatele Drahuška56 5.6.2013 19:14:35

Jo, jo , focení je největší fuška.

Komentář od uživatele Janine.w 5.6.2013 17:03:09

Fotky - to je oříšek pro mnoho z nás, co vím. Třeba já mám fakt různé zboží, něco malého, něco "obr a hlavně u toho vetšího zboží mívám potíže, protože na to nemám dobré podmínky. Každopádně, popsala jsi to skvěle Fufu, se všemi možnými detaily, teď nebude mít nikdo problém s tím, jak na to, jen ta praxe bývá někdy horší :-) Mě třeba hodně baví focení - krajiny, památky, momentky....ale když mám fotit naše zboží, tak je to pro mě vždy za trest, no a bohužel u mé drahé polovičky je to stejné :-) Nadruhou stranu, když porovnám fotky zboží kdysi a teď, tak vidím velký rozdíl, něco jsem se už naučila, tak se budu holt snažit a učit dál, tak dlouho, až to bude perfektní. :-) Díky za rady Fufu Smějící se