cz
Prodejci, umíte využít virální marketing?

13.9.2015 | POTVORA Fintiva

 admin: článek jsme aktualizovali 13.10.2024 

„Ježiš Maruš, no to je nááádhera! Odkud to máš?“ A Maruška se samozřejmě pochlubí, kde tu „nádheru“ koupila a tím vám možná „přihraje“ nového zákazníka…

Přesně tohle je VIRÁLNÍ MARKETING = informace o vašich výrobcích šíří sami uživatelé nebo kupující…

 

CHCETE VÍCE PRODÁVAT?

NAUČÍM VÁS, JAK  VIRÁLNÍ MARKETING VYUŽÍT A PODPOŘIT!

Virální marketing je šíření komerčního sdělení přes sociální sítě… ale podobně to funguje i v reálném světe, kdy jeden člověk doporučí/informuje druhého..  Ukážeme si, jak na to v obou případech…

Co je našim cílem?

  • Chceme, aby se o nás vědělo, aby se informace o našich výrobcích šířily.
  • Chceme, aby se šířily pozitivní informace vedoucí k objednání našeho zboží.


TIPY jak to udělat ve virtuálním světě:


Buďte aktivní aneb, kde všude mohu být viděn zdarma :-)

  • Blogy - i zde na Potvoru, kde je možno vkládat své články. Najděte si ty zajímavé pro vás. Blog vytvoříte ve svém profilu v Moje aktivity → Moje Potvorblogy.
  • Facebook - u nás jednička, ale možná byste mohli zkusit i další možnosti.
  • You Tube - natočte video s vaší tvorbou, vtipné video s vašimi produkty nebo třeba zajímavý návod. Odkaz na video můžete vložit do svého profilu nebo k výrobkům. 
  • Pinterest - nástěnka s obrázky, kde můžete umístit vaše výrobky a ostatní je sdílejí, propojeno s facebookem, česká verze se jmenuje prispendlito.cz.
  • Instagram - sociální síť, kterou vlastní facebook – vyfotíte mobilem a rovnou ukládáte přes na sdílenou platformu instagramu i dále na facebook a twitter.
  • Diskusní kluby - na Potvoru tvořte, diskutujte a šiřte ZDE!


Vytvořte zajímavý obsah aneb, co se nejvíce sdílí a šíří

  • fotografie s roztomilými zvířátky (nafoťte vaše mazlíčky a vaše produkty)
  • vtipné fotografie, vtipné příspěvky všeobecně
  • fotografie s dětmi  
  • překvapivý, emotivní a šokující obsah

Obecně platí: Vymyslete něco originálního, nafoťte a spojte to s vašimi výrobky.


Využijte šance aneb, kdy se to vyplatí nejvíce

  • Vánoce - udělejte fakt super originální přání k vánocům, ať ho sdílí mraky lidí
  • Nový rok - vtipné PF s vašimi výrobky
  • Velikonoce - zvířátka, jejich mláďátka, květinky a sluníčko, to má každý rád
  • Valentýn - romantické, sladké nebo vtipné přání


Buďte pohotoví

  • Nemáte žádné vhodné fotky ani nápad, jak je vytvořit? Vždycky se něco najde, buďte pohotoví a jakmile něco zahlédnete, foťte! :-)

TIPY jak to udělat v reálném světě:

  • Začněte už tím, že při u přijímání objednávky budete vstřícní originální a pokud možno rychlí? Jedna osobně laděná věta dopsaná k přijaté objednávce vás přece nic nestojí a kupujícího to potěší.
  • Základ všeho je kvalitní výrobek a příjemná komunikace, vstřícnost ke kupujícímu.. o tomhle se pak budou zmiňovat svým kamarádkám…
  • Drobný dárek přibalený k objednávce (milé překvapení pro kupujícího), určitě si vás zapamatují a doporučí.
  • Osobní psaní přibalené k objednávce (stačí jedna, ideálně ručně psaná nebo alespoň podepsaná věta, kde budete vy osobně přát kupujícímu, aby si váš výrobek užil – čím originálněji to naformulujete, tím více se vás zapamatují.
  • Přiložte vizitku, kartičku s kontaktem, aby ji mohli třeba dát dále kamarádce.
  • Nebojte se napsat kupujícímu vzkaz: „Ráda udělám vše pro vaši spokojenost a budu doufat, že mně doporučíte dále…“
  • Navrhněte kupujícím, aby vystavili na sociálních sítích, jak jim váš výrobek sluší (uvidí to jeho přátelé)
  • Noste své výrobky a mějte po ruce vždy kartičku s odkazem na váš obchůdek.


ANKETA MEZI NAŠIMI PRODEJCI:

Myslíte, že funguje virální marketing? Máte s tím zkušenosti?

Darbucha:

Stalo se mi, že ode mě nakoupily tři různé paní ze stejné firmy – zkrátka spokojená zákaznice mě doporučila v práci kolegyním. Tahle reklama je k nezaplacení.

Dracek89:

S manželem jsme začali vyrábět potisky na trička, a když si hned druhý den, vzal své vyrobené tričko do práce, přinesl domů hned skoro 10 objednávek od svých kolegů

Galajana:

Stalo se mi na facebooku, že kamarádky se navzájem informovali a pak byly objednávky

HaMara:

Nejlepší reklamu mi dělala kamarádka, nosící a doporučující mé šperky

Larenty:

Ano, tohle se mi stává velmi často, většinou kolegyně z práce vytvoří velkou hromadnou objednávku, nebo po dobré zkušenosti nakupují zboží opětovně jako dárek pro své kamarádky.

 

 

A jak to vidíte vy? Překvapila vás někdy síla virálního marketingu? 

Pište do komentářů pod článkem!

 

Komentáře:

Komentáře mohou vkládat jen přihlášení uživatelé.
Komentář od uživatele shellka 5.10.2015 18:23:33

U mně si objednala jedna paní šperky.Měla velkou objednávku,tak jsem přibalila i dárek navíc,poděkování atd.Po krátkém čase přišla zas a oslovila  mě s tím,že pracuje pro jisté galerie a byla by ráda,kdybych pro ně vyráběla šperky.Jednou přišla s tím,že ČT natáčí dobový film nebo spíš dokument a jelikož se zná s režisérem,který rychle shání dobový šperk dle svých představ...a včera již bylo pozdě:)....prosila mě o zhotovení takového šperku.Takže jsem na něm pracovala ve dne,v noci....šperk ve filmu opravdu byl a šperky do galeriií dodávám dodnes:)

Komentář od uživatele POTVOR.CZ 18.9.2015 19:30:52

To jste napsala moc hezky a skvělé příklady...:-)

Komentář od uživatele DECOR-UM atelier 16.9.2015 16:00:21

Tak mně se stalo, že si paní objednala uvítací jmenovku na dveře. Bydlela v paneláku... No a po čase mi napsala, že už všichni od nich ze vchodu mají na dveřích mou cedulku :) No a kolegyně popř. i kolegové z práce? Nejlepší reklama! Předloni jsem neustále posílala balíčky do televize Nova a letos na adresu Pražského hradu :O :) Opravdu se vyplatí být vstřícná a milá při přijímání objednávky než to jen odklinout :)